Pasūtītājs: | Daugavpils pilsētas dome | |
Būvprojekta izstrāde: | 2005-2006 | |
Objekta realizācija: | 2010-2011 |
Pārvada konstrukcija ir loks. Iespīlētā dzelzsbetona loka laidums ir 56 m, bet pacila 7,325 m (f/l = 1/7,645), kas uzskatāma par salīdzinoši slaidu konstrukciju šāda tipa būvēm. Minētos parametrus it sevišķi nosaka augstuma gabarīts, ko nepieciešams nodrošināt perspektīvajai tramvaja trasei.
Nepārtrauktās plātnes laidumu shēma starp statiem – sieniņām ir 8,8m + 4×6m + 8,7m + 4×6m + 8,8m. Pārvada kopējais garums ir 75,9 m.
Pārvada plātnes kopējais platums ir 13,5m, kas ietver 9,0m platu brauktuvi un divas 1,5m platas ietves.
Nepieciešamais gabarīts zem pārvada un pārvada plāna slīpums ierobežo loka platumu līdz 5,0m, papildus tam loks ir veidots ar mainīgu biezumu: no 75 cm iespīlējuma vietā līdz 60 cm cekulā.
Virs loka paredzēti 4,5m plati stati – sieniņas un 4,5m garas brauktuves plātnes sānu konsoles. Virs statiem – sieniņām ir izveidots šķērssaspriegums ar atsevišķām Monostrand sistēmas saspriegtām trosēm.
Stati – sieniņas ir veidotas lokanas (biezums – 40 cm), kas ļauj to galus stingri iespīlēt loka konstrukcijā un plātnē. Izņēmums ir divi paši īsākie stati loka vidū, kas lielā lieces momenta atslogošanas nolūkā ar plātni ir savienoti caur betona locīklu.
2011. gadā ši būve ieguva 1. vietu ar nomināciju „Gada labākā būve Latvijā 2011” LBA (Latvijas Būvnieku asociācija) rīkotajā skatē.
Projekta vadītājs – Rūdolfs Gruberts.