Daugavpils loka pārvads

Būvprojekta nosaukums: Satiksmes pārvads Daugavpilī
Atrašanās vieta: Daugavpils, Piekrastes iela
Atklāšanas datums: 2011. gada 27. oktobris
Pasūtītājs: Daugavpils pilsētas dome
Ģenerāluzņēmēji: SIA „Binders”
Projekta stadija: Tehniskais projekts
Būvprojekta autori: AS “Ceļuprojekts”
Projekta vadītājs: R. Gruberts
Tilta tips: Iespīlēta dzelzsbetona loka pārvads
Tilta kopgarums: 75.9 m (loka laidums – 56 m)
Laiduma shēma: 8.8 m + 4×6 m + 8.7 m + 4×6 m + 8.8 m
Kopējās būvniecības izmaksas: Ls 20 950 000

Jaunais satiksmes pārvads ar izbūvējamās ielas trasi šķērsojas plānā 58° leņķī. Pārvadāmās ielas trasei ir taisns posms ceļa pārvada zonā. Garenprofilā tā atrodas izliektā vertikālā līknē ar R = 3762 m, kuras virsotne atrodas tuvu vienam no pārvada gala balstiem, tādēļ projektētais ceļa pārvads atrodas mainīgā garenkritumā (i = 03 – 2.1 %). Pārvada plātnes kopējais platums ir 13.5 m, kas ietver 9.0 m platu brauktuvi un divas 1,5 m platas ietves.

Pārvada konstrukcija ir loks. Iespīlētā dzelzsbetona loka laidums ir 56 m, bet pacila 7.325 m (f/l = 1/7.645), kas uzskatāma par salīdzinoši slaidu konstrukciju šāda tipa būvēm. Minētos parametrus it sevišķi nosaka augstuma gabarīts, ko nepieciešams nodrošināt perspektīvajai tramvaja trasei.

Pēdējais apstāklis kombinācijā ar pārvada plāna slīpumu, neļāva zem brauktuves esošo loku izveidot platāku par 5.0 m. Vēl vairāk – lai iegūtu svarīgos augstuma gabarīta centimetrus, loks ir veidots ar mainīgu biezumu: no 75 cm iespīlējuma vietā līdz 60 cm cekulā.

Šie ģeometriskie nosacījumi noveda pie 4.5 m platiem statiem – sieniņām (un 4.5 m garām brauktuves plātnes sānu konsolēm. Virs statiem – sieniņām ir izveidots šķērssaspriegums ar atsevišķām Monostrand sistēmas saspriegtām trosēm.

Stati – sieniņas ir veidotas lokanas (biezums – 40 cm), kas ļauj to galus stingri iespīlēt loka konstrukcijā un plātnē. Izņēmums ir divi paši īsākie stati loka vidū, kas lielā lieces momenta atslogošanas nolūkā ar plātni ir savienoti caur betona locīklu. Loka konstrukcijai izmantots C40/50 klases betons, bet virsloka daļa veidota no C50/60 klases betona.

Nepārtrauktās plātnes laidumu shēma starp statiem – sieniņām ir 8.8 m + 4×6 m + 8.7 m + 4×6 m + 8.8 m. Pārvada kopējais garums ir 75.9 m.

2011. gadā ši būve ieguva 1. vietu ar nomināciju „Gada labākā būve Latvijā 2011” LBA (Latvijas Būvnieku asociācija) rīkotajā skatē.


Daugavpilī atklāj jaunu ceļu pārvadu
Daugavpilī īstenojas daudzu gadu desmitu ilgi gaidīts projekts. Šodien svinīgi tiks atklāts jauns ceļu pārvads, kurš savieno trīs pilsētas mikrorajonus. Tas ir vairāk nekā 20 miljonus latu vērts projekts, kura mērķis ir būtiski atvieglot autosatiksmi pilsētā, paātrināt nokļūšanu no viena pilsētas rajona otrā un uz centru. Šodien uz svinīgo ceļu pārvada atklāšanas pasākumu Daugavpilī ieradīsies valsts prezidents Andris Bērziņš. No Daugavpils plašāk par jauno ceļu pārvadu klausieties mūsu Latgales novada korespondentes Silvijas Smagares ierakstā.
Pa jauno ceļu pārvadu jau kopš 30. septembra, kad tas tika atklāts satiksmei, Daugavpilī rit intensīva autosatiksme, iedzīvotājiem no Jaunās Forštates, Ķīmiķu un Jaunbūves mikrorajoniem tas ir izdevīgākais un arī laika ziņā visātrākais un ērtākais veids, kā nokļūt centrā vai darbā kādā no attālākajiem pilsētas mikrorajoniem.
Daugavpils domes Komunālās saimniecības nodaļas vadītājs Aivars Pudāns pats ir viens no tiem autobraucējiem, kurš jau reāli ikdienā izmanto jauno pārvadu un stāsta par tā priekšrocībām.
Dzelzceļa pārbrauktuves, kas nošķīra rajonus vienu no otra autovadītājiem nereti lika gaidīt pat pusstundu, nu beidzot pilsētā tapis Eiropas līmeņa ceļš, gan vizuāli, gan ērtību ziņā, stāsta šo ceļu izmantojošie šoferi.
“Ir ērti, un viss notiek krietni ātrāk, arī vizuāli ceļš ļoti, pat ļoti patīk. Uz rajoniem šobrīd tiešām var nokļūt krietni ātrāk, ja salīdzina ar to, ka agrāk pie pārbrauktuves nācās gaidīt pusstundu vai 20 minūtes noteikti.”
Šī pārvada būvniecība Daugavpilī bija iecerēta vēl astoņdesmito gadu beigās, 1998. gada nogalē Daugavpils dome, pēc Ekonomikas ministrijas ieteikuma, toreiz iesniedza pieteikumu par transporta mezgla būvniecības iekļaušanu Valsts Investīciju Programmā , tā sākās šī pārvada projektēšana. Pirms diviem gadiem notika būvniecības veicēju konkurss un tad jau būvdarbi, kas šobrīd vainagojušies ar reāliem rezultātiem, kas ir ieguvums pilsētniekiem, atzīst domes priekšsēdētājas vietnieks Vjačeslavs Širjakovs.
Darbi, kas paveikti šajā projektā ir acīmredzami, un tas pilsētā viennozīmīgi ir vērienīgais ceļu izbūves projekts, kurš turklāt ne vien Latvijā, bet pat Baltijā kļuvis ievērības cienīgs, atzīst Komunālās saimniecības nodaļas vadītājs Aivars Pudāns.
Šodien, pēc nepilna mēneša aprobācijas jaunais Daugavpils ceļu pārvads tiks atklāts oficiāli, uz šo pasākumu, kas risināsies uz jaunā Piekrastes tilta, kurš slejas pāri jaunuzbūvētajai ielai, kurai simboliski dots Latgales nosaukums, ieradīsies arī valsts prezidents Andris Bērziņš, taču ar to šis ap 24 miljoniem latu vērtais projekts Daugavpilī vēl nebeidzas, kopumā par Eiropas līdzekļiem šobrīd pilsētā būvējas 14 ielas no kurām 10 vēl gaida būvniecības noslēgumu un autotransporta kustības atklāšanu.
Raksta avots – http://www.latvijasradio.lv/zinas/41550.htm

Papildus informācija:
http://www.building.lv/

No related posts.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

Ogļu termināls