Būvprojekta nosaukums: | Pārvadi Saulkrastu apejā | |
Atrašanās vieta: | a/c A1 posmā no km 21.05 (Lilaste) līdz km 40.57 (Skulte) | |
Atklāšanas datums: | 27.09.2007 | |
Pasūtītājs: | VAS „Latvijas Autoceļu direkcija” | |
Ģenerāluzņēmēji: | AS „A.C.B.”, PS ”Binders un A.C.B.” | |
Projektēšanas stadija: | Tehniskais projekts | |
Būvprojekta autori: | AS “Ceļuprojekts” | |
Projekta vadītājs: | A. Linde / R. Grubets / Ģ. Šķupelis / D. Ūzulniece |
Saulkrastu apvedceļa projekts ir viens no apjomīgākajiem projektiem Latvijas pastāvēšanas vēsturē. Kopējais apvedceļa finansējums sastādīja 113 006 726 eiro. Šajā projektā izveidotas 17 dažādas satiksmes būves, tostarp 7 divlīmeņu ceļa pārvadi ar apgaismojumu, 6 jauni tilti, 2 gājēju tuneļi, 2 dzelzceļa tilti, kas projektētas A/S „Ceļuprojekts” tiltu nodaļā (izņemot dzelzceļa tiltus). Izbūvētas arī prettrokšņu sienas, blīvžogi.
Projektēšana tika pabeigta 2004. gadā, bet Saulkrastu apvedceļš, kas ir daļa no Via Baltica tika svinīgi atklāts 2007. gada 27. septembrī. Projekts ildzis gandrīz 17 gadus, jo jau pagājušā gadsimta 90. gadu sākumā tika apsvērts risinājums par šī ceļa būvniecību.
Iegūta arī 1. vieta konkursā „Gada labākā būve Latvijā 2007” nominācijā „Inženierbūve” Saulkrastu apvedceļa būvniecība (1., 2. un 3. posms).
Visas 17 būves uzskaitītas tālāk:
Related posts: