Pasūtītājs: | VAS “Latvijas Autoceļu direkcija” |
Būvprojekta izstrāde: | 2000-2001 |
Objekta realizācija: | 2004 |
Vidzemes šoseja pie Melturiem šķērso Latvijas straujākās upes Amatas senleju. Iepriekšējais tilts tika būvēts un bija ekspluatācijā kopš 1953. gada. Šis projekts izstrādāts “Sojuzdorprojekt” Baltkrievijas filiālē Minskā. Loka laidums bija 25,46 m. Vērtējot šo konstrukciju, par daļēji izmantojamiem tika atzīti vienīgi loka balsti, savukārt brauktuves konstrukcija pilnībā neatbilda mūsdienu prasībām: stiegrojumam nebija pietiekoši biezas aizsargkārtas, bojāta hidroizolācija un redzami nodrupumi un plaisas.
Pēc rekonstrukcijas tilta pārejā uzlabots ceļa garenprofils, paplašināta ceļa klātne un izbūvēts jauns tilts ar platu brauktuvi, kā rezultātā ievērojami uzlaboti satiksmes drošības apstākļi. Autoceļa tilta laidums sastāv no diviem 3,2 m platiem mainīga biezuma iespīlētiem monolītā dzelzsbetona lokiem (pie pēdas 0,75 m, cekulā 0,5 m), kas savā starpā saistīti ar divām šķērssaitēm. Lokiem saglabāts esošais laiduma garums 25,46 m. Loku pacēlums sakarā ar ceļa garenprofila paaugstināšanu palielināts līdz 7,274 m (1/3,5 no laiduma). Loki izbūvēti uz esošajiem pamatiem, tos paplašinot. Dzelzsbetona brauktuves plātne (biezums 0,5 m) balstīta uz 0,4 m biezām sieniņām. Brauktuves plātne sadalīta 7 laidumos 7 m + 5 x 9 m + 7 m. Kopējais tilta garums ieskaitot spārniņus ir 65 m.