Pasūtītājs: | VAS “Latvijas Autoceļu direkcija” |
Būvprojekta izstrāde: | 2001-2005 |
Objekta realizācija: | 2005-2007 |
Saulkrastu apvedceļš ir viens no apjomīgākajiem projektiem Latvijas pastāvēšanas vēsturē. Tas ir daļa no Via Baltica (E67) maģistrāles, kas savieno Varšavu un Tallinu.
Kopējais apvedceļa finansējums sastādīja 113 006 726 eiro. Objekta kopgarums – 20,2 km. Projekta ietvaros izveidotas 17 dažādas satiksmes būves, tostarp 7 divlīmeņu ceļa pārvadi ar apgaismojumu, 6 jauni tilti, 2 gājēju tuneļi, 2 dzelzceļa tilti, kā arī pievedceļi 13 km kopgarumā. Visas būves, izņemot dzelzceļa tiltus, projektētas “Ceļuprojekta” Tiltu nodaļā. Izbūvētas arī prettrokšņu sienas, blīvžogi un metāla sietu žogi, kā arī ieviesti egļu dzīvžogi.
Projekta laikā papildu Saulkrastu apvedceļa izbūvei tika rekonstruēta arī daļa esošā A1 ceļa. Šis 14,8 km garais ceļa posms ietver 15 tiltus un pārvadus, četras dzelzceļa pārbrauktuves, gājēju un velobraucēju celiņus, sarežģītu krustojumu apgaismojumu, ielu apgaismojumu, žogus, trokšņa aizsargvaļņus un autobusu pieturas.
Projektēšana pabeigta 2004. gadā, bet Saulkrastu apvedceļš tika svinīgi atklāts 2007. gada 27. septembrī. Projekta izstrāde ilgusi teju 17 gadus, jo jau pagājušā gadsimta 90. gadu sākumā tika apsvērts risinājums par šī ceļa būvniecību un tapuši projeta aizmetņi.
Projekts ieguvis 1. vietu konkursā “Gada labākā būve Latvijā 2007” nominācijā “Inženierbūve”.
Visas 17 apvedceļa būves:
- Būve Nr. 1 – Ceļa pārvads Lilastes mezgls
- Būve Nr. 2 – Dzelzceļa viadukts Lilastē
- Būve Nr. 3 – Tilts pār Inčupi
- Būve Nr. 4 – Ceļa pārvads autoceļā Sēja – Ragana
- Būve Nr. 5 – Tilts pār Pēterupi
- Būve Nr. 6 – Ceļa pārvads pievedceļam v/k Saulainā ieleja
- Būve Nr. 7 – Ceļa pārvads autoceļā Saulkrasti-Bīriņi
- Būve Nr. 8 – Ceļa pārvads Vidrižu ielā
- Būve Nr. 9 – Tilts pār Ķīšupi
- Būve Nr. 10 – Gājēju tunelis Ķīšupes stacijas zonā
- Būve Nr. 11 – Tilts pār Aģi
- Būve Nr. 12 – Ceļa pārvads a/c Vidriži – Skulte
- Būve Nr. 13 – Dzelzceļa pārvads Skultes stacijas mezglā
- Būve Nr. 14 – Ceļa pārvads Skultes stacijas pievedceļā
- Būve Nr. 15 – Tilts pār Mazupīti a/c Vidriži-Skulte
- Būve Nr. 16 – Tilts pār Mazupīti
- Būve Nr. 17 – Gājēju tunelis Pk 45
- Atbalsta siena un skaņu aizturošās sienas.
Projekta vadītāji: Arnis Linde, Rūdolfs Gruberts, Ģirts Šķupelis, Daina Ūzulniece.