Pasūtītājs: | Rīgas Domes Pilsētas attīstības departaments |
Būvprojekta izstrāde: | 2015 |
Rīgas Ziemeļu transporta koridors (Ziemeļu koridors) ir lielākais transporta infrastruktūras projekts Rīgā pēdējās desmitgadēs – AS Ceļuprojekts 2011. gada nogalē pabeidza darbus pie 3. un 4. posma skiču projekta izstrādes.
2015.gadā tika noslēgts līgums par “Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma (Rīgas Ziemeļu transporta koridora daļa no valsts autoceļa A2 (Rīga – Sigulda) pie Berģiem līdz Gustava Zemgala gatvei (Austrumu maģistrāle)) būvniecības ieceres tehniskais projekts” izstrādi, projektēšanas darbu izpildē iesaistot arī sadarbības partnerus, apakšuzņēmējus.
Būvprojektā izstrādāti risinājumi automaģistrāles būvniecībai (projektētais braukšanas ātrums 70-90km/h) ar kopējo garumu 9,8km. Maģistrāle paredzēta ar divām brauktuvēm, katra ar 2-3 braukšanas joslām katrā virzienā, kā arī vietējās braukšanas joslas. Risinājumi paredz vairākus divlīmeņu mezglus, kā arī tiltus pār ūdens krātuvēm un nozīmīgas atbalstsienu konstrukcijas. Izprojektēts ielu apgaismojums visā trases posmā, kā arī slēgta lietusūdens savākšanas sistēma. Būvprojekta ietvaros izstrādāti risinājumi ūdensapgādes, kanalizācijas, lietus kanalizācijas, siltumapgādes, gāzes apgādes, elektroapgādes un augstspriegumu tīklu, kā arī sakaru komunikāciju trašu rekonstrukcijai un/vai pārcelšanai.
Būvprojekta ietvaros tika veikti apjomīgi ģeotehniskās izpētes darbi. Būvprojekta izstrādei ģeotehniskās izpētes darbus veica AS “Ceļuprojekts” Ģeoloģijas nodaļa. Izpētes darbi norisinājās no 2015. gada aprīļa līdz decembrim. Darbu ietvaros ceļu daļai, tuneļiem, pārvadiem un TEC2 pelnu lauku izpētei veikti ģeotehniskās urbšanas darbi 329 punktos 2 līdz 35 m dziļumā, kopējai metrāžai sastādot 3680 m; statiskā zondēšana veikta 140 punktos 5 līdz 31 m dziļumā, kopējai metrāžai sastādot 2274 m. Urbšanas darbu izpildei izmantotas urbšanas iekārtas URB-2A2, URB-2.5A un L&K Bohrtechnik KB-10. Statiskā zondēšana izpildīta ar multifunkcionālo 20 tonnu zondēšanas iekārtu Geotech 220-4. AS “Ceļuprojekts” ģeotehniskā laboratorija veikusi 452 paraugu granulometriskā sastāva, ūdens satura, Atterberga robežu, organisko vielu satura un vienass spiedes pretestības testēšanu.