Publiskais partneris: | Latvijas Republika, kuru pārstāv Satiksmes ministrija un VSIA Latvijas Valsts ceļi |
Privātais partneris: | AS Ķekava ABT |
Ģenerāluzņēmējs: | PS Ķekava AB |
Būvprojekta izstrāde: | 2021 |
Būvniecības periods: | 2021-2023 |
Uzturēšanas periods: | 2023-2043 |
AS “Ceļuprojekts” no 2018. gada bija iespēja iesaistīties vienā no vērienīgākajiem autoceļu būvobjektiem, kura realizācijā pirmo reizi tiek pielietots Publiskās un privātās partnerības (PPP) modelis. Atbilstoši iepirkuma prasībām tika sagatavota Sākotnējā piedāvājuma un Labākā galīgā piedāvājumā (LGP) tehniskā dokumentācija – objekta tehniskie risinājumi tādā stadijā, kas ļāva Privātajam partnerim sagatavot pārdomātu un konkurētspējīgu finanšu piedāvājumu. Vēlākā stadijā, komandai iegūstot tiesības slēgt līgumu, turpināts intensīvs darbs pie Būvprojekta dokumentācijas izstrādes un saskaņošanas. AS “Ceļuprojekts” Privātā partnera komandā darbojas kā atbildīgais projektētājs. Ņemot vērā objekta mērogu, kā arī to, ka periodiski salīdzinoši īsā laika posmā bija veicams apjomīgs darbs, projektētāju komandā tika iesaistīti vēl vairāki sadarbības partneri arī no citām projektēšanas organizācijām, kas šajā salīdzinoši īsajā laika posmā ļāva paveikt nepieciešamo projektēšanas apjomu.
Objekta būvdarbi uzsākti 2021.gada nogalē. Būvdarbu laikā AS “Ceļuprojekts” kopā ar projektēšanas komandu veic autoruzraudzības darbus.
Īsumā par būvprojektu
Projektējamā posma garums 17.65 km, projektētais braukšanas ātrums 90–120 km/h. Atbilstoši uzdevumam posmā no trases sākuma līdz a/c A5 paredzētas četras braukšanas joslas, turpinājumā līdz trases beigām – divas. Kopumā trasē paredzēti deviņi dažādi rotācijas apļi, kā arī septiņi divlīmeņu satiksmes mezgli, no tiem pieci pārvadi un divi tuneļi. Gājējiem paredzēts tunelis pie Ostvalda kanālā, kā arī gājēju pārvads trases sākuma posmā netālu no Naudītes ielas. Ņemot vērā, ka trasi šķērso arī vairākas ūdensteces, ir izprojektētas četras nozīmīgas caurtekas.
Inženierbūvju uzskaitījums:
- Tunelis zem A7 (autoceļš V3 uz Baložiem) ar kopējo garumu 28,10 m.
- Pārvads pār Ķekavas apvedceļu, kas nodrošina savienojumu uz/no Ķekavas ar kopējo garumu pa pārvada asi 63,63 m.
- Gājēju un velosipēdistu pārvads Ķekavas apvedceļa un A7 šķērsojumā ar tērauda laiduma konstrukcijas garumu 33,30 m un pilona augstumu 17,13 m. Pārvada pieejā Ķekavas pusē paredzēta monolīta dzelzsbetona rampa ar pieciem aptuveni 10 m gariem laidumiem.
- Pārvads pār Ķekavas apvedceļu pie Krogsila, kas ir paredzēts, lai savstarpēji savienotu vietējas nozīmes autoceļus. Pārvada garums – 35,5 m.
- Gājēju jeb slēpotāju tunelis trases 14. kilometrā pie Ostvalda kanāla. Kopējais tuneļa garums 35,05 m.
- Ostvalda kanāla caurteka. Konstrukcija – rūpnieciski ražota saliekamā dzelzsbetona caurteka, kuras kopējais garums 52,59 m.
- Pārvads pār Ķekavas apvedceļu 16. kilometrā – “Skujenieku ceļa” (C12) šķērsojums. Konstrukcija – dzelzsbetona divlaidumu pārvads, kopējais laiduma plātnes garums 37,8 m.
- Tunelis trases 17. kilometrā. Ķekavas apvedceļa šķērsojums ar Ziemeļu ielu (C13). Kopējais tuneļa garums 36,3 m.
- Daugavas – Misas kanāla caurteka ar garumu 50,58 m.
- Pārvads pār esošo autoceļu A5 ar laiduma konstrukcijas kopējao garums 59,78 m.
- Butleru strauta un Ķekavas upes caurtekas. Konstrukcija – rūpnieciski ražota saliekamā dzelzsbetona caurteka. Kopējais garums attiecīgi 30,04 m un 25,54 m
- Ķekavas apvedceļa šķērsojums ar esošo autoceļu A7 trases beigu posmā ar kopējo garumu 79,6 m.
Būvprojekta izstrādei ģeotehniskās izpētes darbus veica AS “Ceļuprojekts” Ģeoloģijas nodaļa. Izpētes darbi norisinājās no 2020. gada decembra līdz 2021. gada augustam. Darbu ietvaros ceļu daļai, tuneļiem, pārvadiem un AST līnijai veikti ģeotehniskās urbšanas darbi 511 punktos 2 līdz 22 m dziļumā, kopējai metrāžai sastādot 2724 m; statiskās un dinamiskās zondēšanas darbi veikti 132 punktos 2 līdz 10 m dziļumā, kopējai metrāžai sastādot 618 m. Urbšanas darbu izpildei izmantota lielgabarīta urbšanas iekārta URB-2A2 un mazgabarīta urbšanas iekārta Geomash MBU224, sarežģītas piekļuves vietās izmantotas mazgabarīta urbšanas iekārtas uz kāpurķēžu šasijas – Beretta T41, L&K Bohrtechnik KB-20 un KB-10. Statiskā zondēšana izpildīta ar multifunkcionālo zondēšanas iekārtu Geotech 220-4 (ar 20 tonnu spiediena kapacitāti). AS “Ceļuprojekts” ģeotehniskā laboratorija kopumā veikusi 785 paraugu mehānisko parametru testēšanu t.i. deformācijas modulis (oedometra tests), bīdes pretestība, saiste un iekšējās berzes leņķis (tiešās bīdes tests), vienass spiedes pretestība, kā arī fizikālo parametru testēšanu t.i. granulometriskais sastāvs, ūdens saturs, Atterberga robežas un organisko vielu saturs un gruntsūdens ķīmiskā sastāva testēšanu.
Publikācijas:
- Turpinās Ķekavas apvedceļa būvdarbi; sāk būvēt pārvadu pār Rīgas apvedceļu – Latvijas Valsts Ceļi (lvceli.lv) 30.05.2022
- Vizualizācija: PPP Ķekavas apvedceļš – YouTube 26.05.2022
- https://lvceli.lv/aktuali/fotoreportaza-kekavas-apvedcela-buvnieciba-turpinas-bez-ziemas-partraukuma/ 17.01.2022
- VSIA “Latvijas Valsts ceļi” video: https://youtu.be/L0kGoRTdeQo 10.12.2021
- https://lvceli.lv/aktualitates/sak-buvet-kekavas-apvedcelu-fotoreportaza/ 09.12.2021
NB! Attēlu un video materiālu kopēšana, pārpublicēšana, izplatīšana atļauta tikai, saskaņojot ar Privāto un Publisko partneri!