Skip to content
Celuprojekts logo
  • Sākums
  • Par mumsExpand
    • Par uzņēmumu
    • Uzņēmuma vēsture
  • PakalpojumiExpand
    • Būvprojektu vadība
    • Projektēšana
    • Ģeotehniskā un ģeoloģiskā izpēte, ģeotehniskā laboratorija
    • Būvuzraudzība
    • Būvprojektu ekspertīze
    • Druka un arhīvs
  • Projekti
  • Kontakti
  • LV
  • EN
Ceļuprojekts logo

Daugavas tilts Jēkabpilī

Pasūtītājs:VAS Latvijas Valsts ceļi
ĢenerāluzņēmējsAS Ceļuprojekts
Būvprojekta izstrāde:2016-2019

Projekts paredz jauna vanšu sistēmas tilta izbūvi pār Daugavu Jēkabpilī. Papildus jaunajam Daugavas šķērsojumam projektā paredzēts pārbūvēt pilsētas infrastruktūru tilta pieejās abos Daugavas krastos. Daugavas labajā krastā veidots liela izmēra rotācijas aplis, savienojot jauno Daugavas tiltu, Rīgas ielu un valsts autoceļu A6, kā arī nodrošinot iespēju perspektīvā veidot savienojumu ar valsts autoceļu A12. Daugavas kreisajā krastā paredzēta Bebru mikrorajonam pieguļošās pilsētas infrastruktūras (ielu, inženiertīklu, labiekārtojuma) pārbūve, veidojot nodalītas tranzīta koridora (savienojums ar reģionālo autoceļu P75) un vietējās satiksmes (Bebru iela) plūsmas. Projektā paredzēti gan vides pieejamības, gan labiekārtojuma, gan prettrokšņu risinājumi, lai mazinātu jaunā tranzīta koridora ietekmi uz pilsētvidi.

Daugavas šķērsojumā projektēts vanšu sistēmas tilts ar dzelzsbetona piloniem un dzelzsbetona stinguma siju. Dzelzsbetona stinguma sija (pretstatā tēraudam) vanšu tiltiem nav bieži izplatīts risinājums, tomēr šādi likts uzsvars uz pēc iespējas plašāku Latvijā pieejamu būvmateriālu izmantošanu. Tilta laidumu shēma 80 m+260 m+80 m, brauktuves platums 8,50 m, katrā pusē 2,25 m plata ietve. Tilta noturība pret aerodinamiskajām slodzēm novērtēta ar vēja tuneļa testu, kurā aerodinamiskajā tunelī testēts tilta modelis mērogā 1:75.

Līdz būvprojekta stadijai izieti vairāki projekta attīstības posmi, kuros kā darbu veicējs darbojusies AS “Ceļuprojekts”:

  • 2005-2008 Izpētes projekts „Latgales autoceļa posma Pļaviņas – Jēkabpils (Jēkabpils apvedceļš) un jauna Daugavas šķērsojuma iespējamības izpēte”, kurā apskatīti 5 trases novietojuma varianti un izvēlēta upes pārejas vieta.
  • 2009 Mets “Tilta pār Daugavu un ceļa pieslēgumu trasējuma shēma Bebru ielas rajonā Jēkabpilī”, kurā veiktas sākotnējās inženiertehniskās izpētes, detalizēti izskatīti divi tilta pārejas trases varianti, izskatīti vairāki tilta konstrukcijas varianti.
  • 2011-2013 Skiču projekts “Daugavas tilts Jēkabpilī”, kurā precizēti un detalizētāk analizēti metā apskatītie projekta tehniskie parametri, veikts ietekmes uz vidi novērtējums, apstiprināts Daugavas šķērsojuma ģenerālvariants – vanšu sistēmas tilts ar dzelzsbetona stinguma siju un piloniem ar laidumu shēmu 80 m+260 m+80 m.

“Uzsākot būvprojekta izstrādi, apzinājāmies, ka mūsu rokās nodota liela atbildība gan tādēļ, ka jaunais Daugavas šķērsojums pieguļ mierīgai, bet apdzīvotai Jēkabpils pilsētas apkaimei, gan tādēļ, ka darbs pie projekta uzsākts 2005.gadā, kad pie tā risinājumiem strādājuši uzņēmuma “vecā kaluma” speciālisti, kuri neatkarīgi no projekta attīstības pakāpes rūpīgi pārdomā katru projekta risinājumus ietekmējošo detaļu,” stāsta projekta vadītājs Mārtiņš Taurenis.

Būvprojekta vadītājs un projekta galvenais tiltu inženieris Verners Straupe atzīst: “Kā Latvijā un arī plašāka mēroga reģionā pirmo reizi izmantoti risinājumi projektētajam tiltam jāmin dzelzsbetona laiduma konstrukcijas pielietošana vanšu tiltam, kuras būvniecība paredzēta ar konsolbetonēšanas paņēmienu slīdošo veidņu sistēmā, pakāpeniski montējot un saspriedzot vantis. Šī izvēle lika projektēšanas gaitā daudz mācīties, meklējot konstruktīvi racionālus un tehniski realizējamus risinājumus.”

Būvprojekta izstrādei ģeotehniskās izpētes darbus veica AS “Ceļuprojekts” Ģeoloģijas nodaļa. Izpētes darbi norisinājās 2 etapos – 2012. gada septembrī veikta urbšana Daugavā no peldošas platformas, savukārt no 2016. gada septembra līdz 2017. gada jūnijam veikta izpēte krasta balstu un pieeju projektēšanai. Darbu ietvaros veikti ģeotehniskās urbšanas darbi 103 punktos 1 līdz 38 m dziļumam, dinamiskā zondēšana 12 punktos, statiskās plātnes testi (PLT) 5 punktos un 3 punktos ierīkoti gruntsūdens monitoringa urbumi. Urbšanas darbu izpildei izmantotas urbšanas iekārtas URB-2,5A, URB-2A2 un Geomash MBU224.

Saite uz projekta vizualizāciju: https://youtu.be/GG7N-D2JKEw

Post navigation

Previous Previous
Rīgas Ziemeļu transporta koridors
NextContinue
Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (Dienvidu tilta 4. kārta)

Kontakti

Ceļuprojekts

Tālr.: (+371) 67 840 581
E-pasts: info@celuprojekts.lv
Būvkomersanta reģ. Nr. 1755-R

Rekvizīti

AS "Ceļuprojekts"
Murjāņu iela 7A, Rīga, LV-1024
Reģ. Nr. 40003026637
PVN maksātāja reģ. Nr. LV40003026637

Norēķinu konti:
LV 36 HABA 0551 0031 3334 2
LV 88 RIKO 0000 0800 2536 4

Kā mūs atrast

AS Ceļuprojekts ēka ir viegli atrodama - Rīgā, Juglas apkaimē, 400 m attālumā no Brīvības ielas. Pie iebrauktuves pagalmā uz Murjāņu ielas novietota liela, viegli pamanāma norāde. Pieejama bezmaksas autostāvvieta. 

© 2023 Ceļuprojekts

Murjāņu ielā 7A, Rīgā, LV-1024 | cp@celuprojekts.lv | (+371) 67 840 581

en_GB
lv en_GB
Scroll to top
  • Sākums
  • Par mums
    • Par uzņēmumu
    • Uzņēmuma vēsture
  • Pakalpojumi
    • Būvprojektu vadība
    • Projektēšana
    • Ģeotehniskā un ģeoloģiskā izpēte, ģeotehniskā laboratorija
    • Būvuzraudzība
    • Būvprojektu ekspertīze
    • Druka un arhīvs
  • Projekti
  • Kontakti
Search