Valkas apvedceļš
Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Valkas pilsētā /2011/

Būvprojekta nosaukums: A3 tranzīta maršruta rekonstrukcija Valkas pilsētā pa Zemgales, Burtnieku, Parka, Varoņu un Rūjienas ielām.
Atrašanās vieta: Valka, Rūjienas iela
Atklāšana: 2011. gada 27. jūnijā
Pasūtītājs: Valkas novada dome
Ģenerāluzņēmēji: SIA “Binders”
Projektēšanas stadija: Tehniskais projekts
Būvprojekta autori: AS “Ceļuprojekts”
Būvprojekta vadītājs: I. Pāss

Ir pabeigta 4,749 kilometrus garā Valkas apvedceļa būvniecību, kas atslogo pilsētas centru no tranzīta transporta kustības, tādējādi arī uzlabojot satiksmes kustības un gājēju drošību pilsētā. Būvdarbi Eiropas Savienības ERAF līdzfinansētā projekta “Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Valkas pilsētā” ietvaros sākti 2010. gada rudenī. 500 metri apvedceļa ir uzbūvēti no jauna, bet pārējais apjoms – 4,249 kilometri – ir ceļa rekonstrukcija. Pilnībā rekonstruēts apvedceļa maršrutā esošais tilts pār Pedeli.

Valkas apvedceļa garumā izbūvētas arī gājēju ietves, velosipēdistu celiņi, autobusu pieturas, inženiertehniskās komunikācijas – lietus ūdens kanalizācija un drenāžas sistēma, veikta apzaļumošana un labiekārtošana. Trokšņa un piesārņojuma mazināšanai dzīvojamām mājām pie apvedceļa uzstādīti speciāli žogi un vārti, fasādes pusē nomainīti logi.

Ceļa segas konstrukcija izveidota atbilstoši plānotajai satiksmes intensitātei . Tajā ir drenējošās smilts kārta, stabilizējošā kārta, šķembu kārta un divas kārtas asfalta.

Šajā objektā izmantoti mūsdienīgi inženiertehniskie risinājumi – piemēram, pirmo reizi Baltijā ceļu būves objektā uzstādīti “Philips” speciālie ekonomiskie LED gaismekļi. Pavisam objektā uzstādīti 208 šādas apgaismojuma vienības. Divos krustojumos uzstādīti luksofori, kas darbojas ar sensoriem. Autotransportam no mazākas nozīmes ceļa pietuvojoties galvenajam ceļam, nostrādā sensors, kas iededz luksofora sarkano signālu transportam, kas brauc pa galveno ceļu.

Daži projekta tehniskie rādītāji:

  • Rekonstruētas 4,8 km tranzīta maršruta ielas,
  • ielu platums 7.5-8 m,
  • asfalts- 2 kārtās ielām 12 cm biezumā, nobrauktuves un laukumi 8 cm biezumā, kopējā virskārtas platība 52500 m2
  • apmales- kopā 16200 m,
  • bruģakmens-14300 m2,
  • caurules (caurtekas,drenāža,lietus kan.)-7800 m,
  • dažādas akas-300,
  • apgaismojuma lampas-216,
  • žogi-800 m,
  • marķējuma līnijas- 2500 m2,
  • autobusu pieturas – 8,
  • luksofori – 4 krustojumi,
  • ceļa zīmes – 264,
  • drošības barjeras – 1020 m,
  • gājēju barjeras – 1940 m,
  • logu nomaiņa, sakaru komunikāciju un EPL izbūve.
  • Tilts-garums 20 m, platums 8 m, betons-366 t, stiegrojums-50 t

Related posts:

  1. Rīgas Ziemeļu transporta koridors, 3. un 4. posms
  2. Autoceļa E67 Via Baltica posma Ķekava – Iecava rekonstrukcija

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

Ogļu termināls