Papildus transporta un autoceļu tiltu definīcijas un skaidrojumi:
1. http://tezaurs.lv - inženiertehniska celtne ceļa pārvadei pār apvidus šķēršļiem (piemēram, pār upēm, gravām, ceļiem, apbūvēm).
2. LVS 190-11:2009 “Tilta inspekcija un pārbaude ar slodzi” – transportbūve, kas pārsedz un nodrošina pāreju pār upi, gravu, satiksmes ceļu vai citu fizisku šķērsli. Tilts pārtrauc ceļa klātni.
3. http://www.letonika.lv - būve ceļa pārvadīšanai pāri ūdensšķēršļiem. Jebkurš tilts sastāv no brauktuves, laiduma konstrukcijas un balstiem. Tilts pāreja – posms, kurā ceļa trase šķērso upi; sastāv no tilts un tā pieejām un uzbrauktuvēm. inženierbūve ceļa pārvadīšanai pār šķērsli. Tilti tika iedalīti pēc transporta veida (gājēju, autoceļu, dzelzceļu tilti), pēc materiāla (koka, akmens, metāla, dzelzsbetona, kombinēti), pēc statiskās shēmas (siju, arku, loku, kopņu, iekārtie tilti). Pāri laukumiem, ap būvēm, uzbērumu vietā tiek celtas estakādes. Pāri ceļam, dzelzceļam – ceļa pārvads, pāri gravām, ielejām – viadukts. Latvijas valsts autoceļos ir 929 tilti (~31137 m): 20 koka tilti (~275 m), 14 akmens tilti (~486 m), 21 metāla tilts (~28334 m).
4. http://lv.wikipedia.org – tilts ir no stingra materiāla veidota pāreja pār upi, strautu, aizu vai citu padziļinājumu zemes virsmā, kuru izmanto šī šķēršļa šķērsošanai ar kājām vai transportu. Bez tam tilts var kalpot kā pārvads cauruļvadiem vai akvedukts. Attiecīgi, kā tilts var kalpot pār šķērsli pārmests koka stumbrs, no zariem un koka gabaliem pīta iekārtā taka pār aizu vai gravu, gan arī nopietnas inženiertehniskas būves no monolītmateriāliem.
Related posts: