Gājēju kustībai paredzēts tilts pār Ulmaņa gatvi pie lielveikala ”Sky”.
Daugavpils loka tilta betonēšana /2010/

Patreiz Daugavpilī ceļu pārvada projekta ietvaros tiek būvēts jauns loka tilts. Tilta projekta autors ir AS “Ceļuprojekts”. Tilta 56,5 metrus garās un 5 metrus platās tilta nesošā loka betonēšana ir tilta būvniecības nākamais etaps aiz apjomīgo loka balstu izbūves. Nesošā loka zemākā daļā tā plātnes biezums sasniedz 0.75m, bet augstākā daļā (loka vidū) 0.60m. Tilta brauktuves laiduma platums, kopā ar gājēju ietvēm, sasniegs 13.5 m, garums – 74.3 m. Izbūvējamā satiksmes pārvada ietvaros caur tilta arku plānots organizēt otra līmeņa brauktuvi ar divām kustības joslām katrā virzienā.

Projektētā tilta monolīto konstrukciju betonēšanai tika izmantots PERI inženieru izstrādātais veidņu projekts. Sīkāk par šo risinājumu:

Daugavpils loka PERI veidņi

Tas paredz izmantot PERI Latvijas noliktavā pieejamo nomas materiālu, tas pilnībā atbilst visiem projekta nosacījumiem un ir efektīvi pielietojams objektā. Arkas zemākās daļas plātnes biezums sasniedz 0.75 m, šeit veidņi tiek balstīti uz MULTIPROP paaugstinātas nestspējas stutēm, tās izvietojot torņos. 7,5 m augstā arkas vidusdaļa, kur betona plātnes biezums ir 0.6 m, balstās uz 1,5 x 2 metrīgiem PERI UP ROSETT modulāro sastatņu atbalsta torņiem. Gan MULTIPROP gan ROSETT atbalsta risinājumus neveido atsevišķi torņi, tie ir savienoti savstarpēji ar MRK rāmju, vai sastatņu UH horizontālo diagonāļu palīdzību, tādā veidā palielinot konstrukcijas nestspēju.
Veidņu montāžas un betonēšanas laikā arkas vidusdaļā ir izveidots transporta tunelis. Ievērtējot visas slodzes, uz MULTIPROP torņiem novietoti metāla siju profili, uz šiem profiliem izvietota arkas vidusdaļu balstošā modulāro sastatņu atbalsta sistēma.

Jau iebetonēts jaunais Daugavpils loks - sānskats. Izmantoti PERI veidņi.

Arkas veidņu risinājumu veido garenvirzienā izvietoti SRU tērauda profili, virs kuriem ar HBU stiprinājumiem nofiksētas 3,30 – 3,90 m garas GT 24 režģotās sijas. Siju izlaidumi arkas sānos veido darba platformas. Attiecīgi uz GT sijām garenvirzienā ir izvietots dēļu klājs, kurš veido rakstu arkas betona virsmā. Arkas betonēšana tiek veikta vienā ciklā, vienlaicīgi izmantojot divus betona sūkņus, katru no sava arkas gala.

Daugavpils loka betonēšana - PERI veidņiUz arkas konstrukcijas ir izvietotas desmit balstu sieniņas – piecos dažādos augstumos. To betonēšanai tiek izmantoti TRIO sienu veidņu paneļi, arī izšūti ar dēļiem betona raksta iegūšanai. Lai optimizētu materiālu daudzumu objektā, PERI inženieri izveidoja TRIO veidņu komplektu divu augstāko sieniņu betonēšanai, ar mērķi šos pašus objektā esošos veidņu elementus izmantot nākamo sieniņu betonēšanas darbiem.

/Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāles Latvijā – SIA PERI Mārketinga nodaļa./

Related posts:

  1. Gājēju tilts pār Ulmaņa gatvi
  2. Gājēju tilts pār Amatu

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

Ogļu termināls